Pages

Dec 14, 2010

~Ayam Is ChickEn & Cow Itu LoMBu~

one day in one kampung that was known as kampung kedondeng, ulu langat, daerah rombau negeri 10..(da sah2 den tipu sunat..jd jgn la pcayer ye dak..hehe)..ada la dua hekoq hewan ciptaan ALLAH S.W.T. sedang mencari makan di bawah satu pokok stoi..sunddenly, the chicken telah nanges..so, the 2 hekor hewan ni pown berdialog..

Cow :hoi Yam (nick name ayam tersebut)..knpe awak nanges? (ni lombu asal KL ok..Kuah, Langkawi..hehe)

Ayam : sedih la Bu (nick name the cow) oii..xkan tengah seronok plak..

Cow : laki kamu cari betine lain ke Yam??

Ayam : hai kamu ni Bu..dasar lombu..da la buduh, mulut pown busuk..!@#$%#@*(bahasa kesat owner blog terpaksa tapis..t takot blog kena band..hehe)

Cow : ala lepak chill la Yam..aku beguro jew..mentang2 la datang bulan..emo je la ko ni Yam..ko pakai la yg Yuna dok iklan kat TV tue..sure ok..huhu

Ayam : Ish..aku backhand jugak si lombu ni kang..ko ingat aku neh manusia kew??..ko memang jenis tak sekolah ek Bu..

Cow : yela..yela..nk bergurau sket pown tak bleh..urm..haa pehal yg ko nanges2 neh?? da macam ayam mati suami je aku nengok..

Ayam : ni haa..i tengah sedeyh taw dengan perangai manusia neh..tak bertimbang dan rasa btoii..

Cow : Kenapa pulak ko cakap camgitu Yam oii??

Ayam : ye la hasil usaha i dan laki2 i diaorang amek n makan tanpa segan serta silunya..

Cow : hasil?? ko da daftar Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) ke blom Yam..(lembu neh jenis loading..haha)

Ayam : memang sah ko ni lombu dan bukannya tapir..sebab ko neh buduh cam lombu..hasiltue telor aku la Bu oii..knpa lak aku kena daftar kt LHDN..hai leh gugur telor taw sembang ngan hewan yg buduh cam ko ni lombu oii..

Cow : ala sory la..dulu kecik2 mak aku xbg vitamin daa..ok2 sambung cita ko Yam

Ayam : ni haa manusia neh..asal aku betelor jew diaorang amek..asal telor jew diaorang amek..sedeyh la..aku pown nk jugak ada waris..at least ada la jugak ayam yg mewarisi kecantikkan aku nanti..hehe perasan kejap..

Cow : lowh tue je kew masalahnya..hadoi xsangka ko ni Yam..ingatkan hebat sangat..tp benda kecil camtu pown xdpt nak handle..hatoiiyaii..baek ko jd buduh cam aku Yam..buduh yang xmenyusahkan org n aku neh tabah..

Ayam : ala cakap macam bagos konon..ape sangat yg ko tabahnye Bu oii..hehe

Cow : aku rileks je taw..walopon leh kate sumue manusie minum susu aku n tak de yg panggil aku MAK, IBU, UMMI, MAMA, MAMI dan sbgnya aku tenang jew..aku redho..aku confident lagi percaya manusia pown xsetabah aku taw..(sambil mengombang2kan lobang idong tanda bangga, riak dan bongkak..)

Ayam : wah btol la Bu...ko memang dasyat la..gua respect sama lu..


So, berakhirlah dialog 2 hewan tersebut..memang sah diaorang neh hewan sbb dua2 ekor buduh..hehe jenaka ni just perkongsian n xda niat nk melawak terlebih..andai ada terkasar bahasa, shaye dri pihak editor(perasan kejap..haha) ingin memintak mahap...

Sekian,






Yang Punya Blog,

kredit to "Motivasi Berjaya Ke U"

2 KuMEn:

liyana saffie said...

terhibur...haha hasilnya ek...mcm penah dgr..d mana yew..kui3

Mohd Faizal Bin Amir said...

"memang sah ko ni lombu dan bukannya tapir.."

wah steatment....heheehe

Post a Comment