Pages


Sep 17, 2011

~~aku dan keterbatasan~~

Assalamualaikom dan salam sejahtera kepada semua..first of all sorry la sebab dah lama sangat aku tak mencoret apa-apa pun di blog yang cambest iney..hehe biasalah kan..ilham sudah pokai dek KETERBATASAN akal sebagai seorang manusia yang tidak sempurna..

kurang lebih 5 bulan aku berpuasa daripada dunia blog..memang banyak bondo yang nak aku story kat hampa semua.."kalau bisa aku ceritain..passsstii kamu tak akan perrrcayaaa.."hehe tapi mungkin sekali lagi unsur KETERBATASAN waktu..maka tak dapeklah den nak cerita panjang-panjang kat sini..(^_^)

apa pun dalam masa 5 bulan ni banyak mengajar aku tentang tanggujawab dan pemberatnya..jelas tanggungjawab itu mudah untuk disebut melalui lidah yang lembut namun amat payah dipikul andai tidak sedar akan KETERBATASAN diri..ramai insan yang sanggup kehadapan untuk menggalas jawatan yang disebaliknya tersembunyi tanggajawab yang besar walaupun tidak berupaya..tak dapat dinafikan aku juga pernah menjadi figura yang tidak sedar akan KETERBATASAN diri sebelum menggalas sesuatu jawatan..tapi ramai yang berpendapat bahawa pengajaran daripada kegagalan adalah jauh lebih bermanfaat untuk disemat sebagai nilai diri..moga aku mampu berubah ke arah yang lebih baik..insya'ALLAH..

so bila kita bercerita tentang KETERBATASAN..pasti dan pasti masih ramai yang tidak pun menyedari akan KETERBATASAN diri masing-masing..carilah definisi KETERBATASAN dalam diri kalian agar segala kebarangkalian untuk menyusahkan orang lain daripada keputusan yang diambil dapat dikurangkan nisbahnya..

namun ingin aku berpesan pada semua yang membaca waimah mungkin ada yang mengeja..hehe agar tidak menjadikan KETERBATASAN sebagai alasan untuk menolak sebarang peluang bagi mengembangkan potensi diri yang kita miliki..







1 KuMEn:

Hafiza Hafinas said...

sedangkan kambing pon ada keterbatasan apatah lagi manusia.. cuma bezanya bukan dari segi masa la.. kambing mungkin terbatas untuk menulis di blog..

Post a Comment