Pages


Jan 12, 2011

~angan biar setinggi gunung~

haish assigment nak kena submit minggu depan..tapi motivasi ke arah itu malap dan pudar seperti kata2 rosa dalam lagunya "ku rasakan pudar dalam hatiku"(nyanyi dengan nada off key..haha)..

urmm dalam hati risau, tapi luaran cool..hipokrit dengan diri sendiri atau bahasa kasar menipu diri..common la..genggam semula angan2 yg penah dipasak dulu..clearkn niat asal datang ke U..

memang adanya peluang ke-2..tapi apa yg nk di buat andai ALLAH xbg peluang untuk mencuba sekali lagi..fikir balik la..datang belajar ni pown membawa bersama harapan ramai org..mak, abah, family, diri sendiri..

go, go n go..jangan sesekali meletakkan diri dalam keadaan yg selesa sebab itu adalah langkah pertama ke arah pengurangan daya usaha untuk berubah ke arah yg lebih baik..tak salah nak selesa tapi mungkin kena pastikan selesa itu kena pada tempatnya..

wake up, tak payah la nak terus lalai dengan kejayaan yg dicapai..kalo tak da motivasi untuk move on adalah mustahil sama sekali untuk terciptanya kejayaan yang lain..kan da rugi..

maybe perlu untuk menoleh ke belakang..biarla org nak cakap yg cara ni bukan cara orang berjaya..tapi pegang la pada kata2 "saya seorang gagal yang kini telah berjaya"..bukan apa, supaya paling tidak timbul kesedaran yg kegagalan tu perit dan cubalaa sedaya upaya untuk tak rasainya lagi..

semua ni mesti kita cuba praktikan untuk pastikan angan2 Mat Jenin yg dipasak kukuh dalam hati berubah menjadi cita2 untuk dicapai..

untuk capai target just follow this formula:

-TARGET (cita2) mesti jelas
-OBJEK (diri) mesti BERAT (motivasi)
-VELOCITY (usaha) mesti tinggi

kalau da ikut formula ni..lontarlah objek ke arah target..tinggi mana pun target..yakin lah dengan izin ALLAH, u can reach it..for sure..just give it a try..

khudree adha bin che ahmad..you must go on..insya'ALLAH i will..




Yang Punya Blog,

2 KuMEn:

CiKgU HaZiMaH N.HH.J said...

menarik tgk gmbr tu..hehe

Anonymous said...

mcm knl...kui3
interesting..like! like! like!

Post a Comment